Jumbo Klantvriendelijkste Bedrijf van 2014?

By on september 4, 2014
Jumbo-RDondersJuichpak

De tien Klantvriendelijkste Bedrijven van Nederland 2014 zijn bekend. Genomineerden Jumbo, Etos en Primera maken extra veel kans om in aanmerking te komen voor de titel ‘Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2014’. Jumbo won de titel al twee keer eerder. Op 23 september wordt de overall winnaar bekend gemaakt. 

Kanshebbers zijn ANWB, bol.com, DA Drogisten, de Bijenkorf, Douglas, Etos, Ikea, Jumbo, Miss Etam en Primera. De verkiezing wordt sinds 2007 voor de achtste keer door MarketResponse georganiseerd. De Bijenkorf en Primera zijn nieuwkomers.

Doe niet moeilijk over formaliteiten

Welk bedrijf uiteindelijk het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2014 is, wordt op dinsdag 23 september bekend gemaakt tijdens een event op Landgoed Leusderend in Leusden. Ieder jaar beoordelen 2500 respondenten de klantvriendelijkheid van bedrijven op zes criteria. Wees beschikbaar als de klant daarom vraagt; maak de belofte die je in reclame maakt waar; doe niet moeilijk over formaliteiten als de klant wil ruilen; geef fouten toe en los ze op juiste wijze op; val de klant niet onnodig lastig en wees oprecht betrokken bij de klant.

In september 2013 werd PLUS supermarkt onderscheiden als Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. Willem Brethouwer van MarketResponse: “Uit het onderzoek blijkt dat klanten enthousiast zijn omdat ze bij PLUS het gevoel hebben van een buurtsuper. Er zijn veel medewerkers op de vloer; ze worden vriendelijk te woord gestaan en medewerkers lopen even met de klant mee als ze een product niet kunnen vinden.” Commercieel directeur Eric Leebeek: “Deze prijs is voor ons een bevestiging dat wij op de goede weg zijn om onze ambitie ‘de beste servicesupermarkt van Nederland’ te verwezenlijken.” PLUS hoort dit jaar niet bij de laatste 10 genomineerden voor de prijs.

karel-van-eerd-webshop-cover3

 

 

Lees ook het boek over de oprichter van Jumbo Supermarkten.

Bestel hier > 

 

 

 

 

 

rupert@retaildenkers.nl'

About Rupert Parker Brady

Rupert Parker Brady is gespecialiseerd in merken, retail en steden. Hij is auteur, columnist en directeur van Retaildenkers. Rupert is daarnaast jurylid van de Thuiswinkel Awards voor beste webwinkel én jurylid van de verkiezing Beste Binnenstad van Nederland.

Reageer hier op bovenstaand bericht

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *