De 13 slimste ondernemerstips van Hollands beste pizzabakker

cover hires New York Pizza is de bekendste pizzaketen van Nederland. Oprichter/eigenaar en CEO Philippe Vorst noemt zich pizzabakker van beroep. Rupert Parker Brady en Maarten Beernink interviewden Vorst talloze keren uitgebreid over diens ondernemerschap. Het resultaat van die gesprekken is een nieuw boek met daarin toekomstbestendige adviezen van Philippe Vorst op basis van twintig jaar praktijkervaring als ondernemer en consumentenmarketeer.

In de media

Philippe Vorst te gast bij Paul van Liempt van BNR radio.
Beluister hier het interview >

 

bestel nu klik hier

Het boek niet alleen geschikt voor iedereen die werkzaam is binnen food, maar ook voor ondernemers en marketeers daarbuiten die willen groeien en vernieuwen in onzekere tijden. Aan de hand van voorbeelden uit zijn pizzaimperium vertelt Vorst onder meer hoe je klanten loyaal houdt, over de noodzaak van snelheid en gemak en waarom de bedrijfscultuur boven omzetsucces staat.

Over New York Pizza

Bs12_NYP-best serviceVanaf de start in 1993 bleek New York Pizza niet zomaar een pizzaformule was die zich instrumenteel onderscheidde met de verkoop van slices. Het manifesteerde zich als conceptmerk met een verhaal. De snelle wereld van New York en de Amerikaanse manier van leven is vanaf de eerste dag in alles, van de huisstijl, de receptuur, reclame-uitingen tot de winkelinrichting, doorgevoerd. Pizzadozen werden meegenomen naar New York waar passanten werden gevraagd om te poseren voor een fotograaf. Met zo’n overtuiging gebracht dat het tot op de dag van vandaag tot verwarring leidt bij nieuwe medewerkers en toeristen die denken met een Amerikaanse keten van doen te hebben. In febuari 2014 gaat de 130e vestiging open in Nederland. Daarna moet er iedere maand een winkel bij komen. Verder opent NYP in december een winkel in Keulen.

Over de auteurs

Rupert Parker Brady  is gespecialiseerd in retail en marketing. Hij is founding editor van de tijdschriften RetailTribune en MarketingTribune; geestelijk vader van de Retailer van het jaar en de Elsevier Retail Summit. Naast zijn werkzaamheden als uitgever en auteur van Retaildenkers, is Rupert actief als hoofdredacteur van RetailVisie, een platform over steden.

Maarten Beernink is gespecialiseerd in foodretail en foodservice en werkte onder meer voor supermarktmedia Distrifood en Foodmagazine. Hij is verbonden aan het FoodService Instituut (FSIN) als expert foodservice en blogt over klantgericht ondernemen. Als hoofdredacteur van Elsevier Retail interviewde hij talloze topondernemers in de totale retailbranche. Maarten is uitgever en auteur van Retaildenkers.

In de media

Philippe Vorst te gast bij Paul van Liempt van BNR radio.
Beluister hier het interview >

Philippe Vorst in gesprek met Ronnie Overgoor  (26 oktober 2013)

Recensie Biblion

recensie biblion

Inkijkexemplaar

Bibliografische gegevens

Titel De 13 slimste ondernemerstips van Hollands beste pizzabakker
Ondertitel Sneller groeien en vernieuwen
ISBN 978-94-90085-483
NURcode 802
Auteurs Rupert Parker Brady en Maarten Beernink
Illustraties Tony Tati
Omvang 80 pagina’s
Formaat 215 mm breed x 215 mm hoog
Gewicht volgt
Uitvoering Hardcover
Druk Eerste druk, februari 2014
Uitgave Het Boekenschap (imprint Retaildenkers)
Prijs € 17,95 (+ € 1,95 verzendkosten)
Verschijnt 01 februari 2014

 Voor journalisten

Klik hier voor beeldmateriaal en persberichten >

bestel nu klik hier