Kom naar het Retail Visie Plein

Op 3, 4 en 5 juni ontmoet u ondernemers en experts op het Retail Visie Plein tijdens de PROVADA in RAI Amsterdam. Luister in Hal 9 drie dagen lang naar inspirerende visies van architecten, best practices van gemeenten. En neem actief deel aan debatten met topondernemers uit de retail en retailvastgoed. 

Retail Visie PleinHet Retail Visie Plein wordt in 2014 weer mogelijk gemaakt door Erwin Asselman, Markus Konings en Rupert Parker Brady, founders van het Retail Visie Platform. Het driedaagse programma is samengesteld in nauwe samenwerking met Wereldhave, NRW, Public Space Media, Sandenburg Concept Creation en Retaildenkers. Centraal op dit forum over winkelen en vrije tijd staan offline en online retailers, binnensteden en ondernemers in het retailvastgoed. De programmering sluit deels aan bij de thema’s van de PROVADA Xperience: Herontwikkeling (3 juni), De Duurzame Stad (4 juni) en Co-creatie (5 juni).

Speciale aandacht voor de Nieuwe Ondernemers Lunch die op dinsdag 3 juni plaats vindt van 12.15 tot en met 14.00 uur op het Retail Visie Plein. Voor startende ondernemers en de gevestigde orde in de retailsector is er een dynamische lunchsessie waar netwerken en kennisdeling centraal staan. Ook zal de nieuwste editie van Retail Visie worden uitgedeeld.

Er zijn om 12.30 en 13.30 twee razend interessante lezingen van 10 minuten die laten zien waar retail en branding anno 2014 om draaien. Voor het eerst worden deze presentaties in Nederland gegeven.

BIKINI BERLIN

BIKINI BERLINCaroline de Jager en Carola Janssen zijn sinds 2012 verantwoordelijk voor concept creation, curatorship en leasing van de conceptmall Bikini Berlin. Deze unieke herontwikkeling in west Berlijn is 3 april 2014 op spectaculaire wijze opengegaan en ontvangt 20.000 bezoekers per dag. De insiders vertellen over de ‘Bikini Berlin Pool’ die midden in het winkelcentrum staat, waar nu 20 vaste pop-up boxes staan opgesteld die gehuurd worden door vernieuwende ondernemers, maar ook door gevestigde merken. De doelstelling is om in het eerste jaar 6 miljoen bezoekers te ontvangen.

NEIGHBOURMOODS

neighbourmoodsMartine Bovee (1988) is ethnographic explorer en verbonden aan STUDIO by judith ter haar. Een trendforecasting bureau gespecialiseerd in innovatieve retailconcepten. Ze heeft in Istanboel, Berlijn en Arnhem 8 rollen voor retailondernemers ontdekt die stand-alone of in een mengvorm op straatniveau laten zien waar retail naar toe gaat: 1. The Collaborator. 2. The Connector. 3. The Activist. 4. The Idealist. 5. The Connoisseur. 6. The Contemplator. 7. The Curator. 8. The Transformer.

Meer informatie over dit event lees je hier > :