Studiereis John Lewis in Londen

0-john-lewisOp dinsdag 5 mei 2015 organiseert Friends of Retail in samenwerking met Retaildenkers een studiereis naar Londen voor maximaal 15 retailprofessionals. Om 7.00 uur in de ochtend reist het gezelschap van Amsterdam Schiphol naar London City Airport. In de flagshipstore van John Lewis in Oxford Street krijgen de deelnemers uit eerste hand de best practices van omnichannel retailing te horen. Centraal staat de business case van het vermaarde warenhuisconcern, dat eigendom is van het personeel en door het Britse publiek meerdere keren is uitgeroepen tot de meest favoriete retailer. De masterclass wordt exclusief verzorgd door Andrew Layton, die bij John Lewis omzetverantwoordelijk is voor omnichannel retailing.

Het leidende warenhuisconcern haalt een derde van zijn omzet uit weborders en profiteert van de toenemende populariteit van afhalen onder Britse consumenten. Meer dan de helft van alle online orders wordt opgepikt in een van de 43 winkels van John Lewis. Daarmee tekent click & collect voor ongeveer een zesde van alle aankopen.

John Lewis boekte in de eerste helft van 2014 meer dan een half miljard pond omzet online, 26 procent meer dan in de eerste helft van 2013. Inmiddels haalt John Lewis bijna een derde van zijn omzet (30 procent) uit weborders, profiterend van een groei in mobiele orders en click & collect. De cijfers over heel 2014 worden binnenkort bekend gemaakt.

Grafiek John LewisHet Britse warenhuis is continu bezig de shopping experience voor klanten te verbeteren door nauwkeurige en specifieke productinformatie te bieden, consistent voor alle kanalen die John Lewis biedt. De retailer hoopt zo onder meer de time-to-market te kunnen reduceren en verbeteringen door te kunnen voeren bij de afhandeling van klantvragen en productretouren.

 

 

Uniek

Deze unieke studiereis op 5 mei is specifiek ontwikkeld voor retailers die tactisch of operationeel verantwoordelijk zijn voor de uitvoering van de omnichannel retailstrategie. De coaches zijn oud-retailers Nico van Offeren en André Wierper van Friends of Retail. Rupert Parker Brady van Retaildenkers modereert de masterclass en zorgt ervoor dat deelnemers hun dilemma’s en vragen kunnen toetsen bij Andrew Layton van John Lewis.

Andre_Wierper

André Wierper

Nico van Offeren

Nico van Offeren

John Lewis Andrew Layton

Andrew Layton, omzetverantwoordelijke omnichannel retailing bij John Lewis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na de lunch worden de deelnemers opgesplitst in kleinere groepen met de opdracht om de vestigingen van een aantal toonaangevende brands en retailers in het centrum van Londen te bezoeken en die te beoordelen op de omnichannel performance. Aan het eind van de middag reist het gezelschap terug naar de luchthaven van London City Airport.

Bent u geïnteresseerd om deel te nemen? Stuur een email naar: andre@friendsofretail.com

U ontvangt na bevestiging van de betaling een digitale reader over John Lewis.