De merkmotor

Klantgericht ondernemen is voor bedrijven één van de grootste uitdagingen van de 21ste eeuw. De roep om transparantie dwingt merken tot een permanente dialoog met klanten en medewerkers. Toch zijn er elke dag bedrijven in het nieuws die het comerkmotorntact met hun belangrijkste relaties onvoldoende prioriteit geven. Kennelijk is het moeilijk de natuurlijke obsessie met processen en protocollen om te buigen naar een relatiegerichte strategie. Het is essentieel om vanuit het merk oprechte relaties met klanten en medewerkers aan te gaan.

De Merkmotor inspireert bedrijven te handelen vanuit merkrelaties. Deze aanpak leidt tot klanten en medewerkers die de motivatie hebben zich te verbinden met elkaar en met het merk. René Herremans toont aan hoe deze investering extra energie opwekt, waardoor merken relevant blijven met als gevolg betere bedrijfsresultaten en een sterke reputatie. Het boek biedt marketing-, communicatie-, sales- en hr-professionals de handvatten zich bij directies hard te maken voor een op zowel de klant als de medewerker gerichte ondernemingsstrategie.

Over René Herremans

Rene_HerremansRené Herremans (1966) werkt voor Albert Heijn, Gall & Gall en Etos als senior manager Employer Branding binnen Ahold Europe. Daarvoor was hij actief bij KPN Mobile, Air Miles, Ogilvy One en de Rijksvoor-lichtingsdienst. Zijn eerste boek Uw werknemer wordt klant (Kluwer, 2005) is een bestseller en won in 2008 de LTP van den Bergh-prijs voor het beste HR-boek in het Nederlands taalgebied. Met De Merkmotor slaat Herremans de brug tussen human resources en marketing, sales en communicatie.

 

Recensies

Van de Global HR Program Director IKEA tot de directeur van Market Response geven op een speciale pagina hun recensies weer. Klik hier voor alle recensies van dit managementboek.

Bibliografische gegevens

ISBN 978-94-90085-08-7
Titel De Merkmotor
Ondertitel De duurzame kracht van relaties met klanten en medewerkers
Auteur René Herremans
Consumentenprijs € 26,95 + € 1,95 verzendkosten
Aantal pagina’s 192
Gewicht 419 gram
Formaat 17 cm breed x 24 cm hoog
Uitvoering Paperback
Uitgeverij Het Boekenschap

 

Zie: www.merkrelaties.nl, ook voor bestellen van deze uitgave.