Mijn naam is Karel van Eerd en ik bewijs dat het wel kan – Jumbo Supermarkten

‘Mijn naam is Karel van Eerd en ik bewijs dat het wél kan’ is het verhaal van Karel van Eerd, de oprichter en president-commissaris van Jumbo Supermarkten. De bestseller beschrijft de ideeën en geheimen van de succesformule Jumbo.

karel-van-eerd-webshop-cover3

Tijdelijk de bestseller over
Karel van Eerd, nu van
€ 19,95 voor € 10,00.

Het succes van een van de meest klantgerichte ondernemingen van Nederland valt te herleiden tot de visie van een man: Karel van Eerd (74), de oprichter van Jumbo en president-commissaris. Zijn zeven gouden stelregels staan centraal in het boek en in het Veghelse familiebedrijf.

bestel nu klik hier

Van Eerd doet in het veelgeprezen managementboek zijn klantgerichte visie uit de doeken die er mede voor heeft gezorgd dat Jumbo in zestien jaar is uitgegroeid tot de grootste concurrent van Albert Heijn. Het supermarktconcern is sinds september druk bezig met de ombouw van de driehonderd C1000-vestigingen naar de bekende Jumbo-formule met de laagste prijzen, het grootste assortiment en de beste service (Zeven Dagelijkse Zekerheden). De consumentenomzet van Jumbo nam in de eerste helft van 2013 toe tot 1.979 miljoen euro. Het marktaandeel van Jumbo en C1000 samen is goed voor 20,7 procent van alle foodverkopen in Nederland.

Karel van Eerd, president-commissaris van Jumbo Supermarkten

Karel van Eerd, president-commissaris van Jumbo Supermarkten

De 2e druk van Mijn naam is Karel van Eerd en ik bewijs dat het wél kan beschrijft in 144 pagina’s de stelregels van de vader van directieleden Colette en Frits van Eerd. Topman Karel van Eerd was van 1957 tot 2009 algemeen directeur van Jumbo Supermarkten. Gelardeerd met tientallen praktijkvoorbeelden en smakelijke anekdotes maakt hij inzichtelijk dat de basis voor het commerciële succes van Jumbo de obsessieve focus op klanten is.

bestel nu klik hier

Inkijkexemplaar

Klik hier om meer foto’s van de officiële boekdoop te bekijken >
Foto’s tijdens de boekpresentatie 11 oktober, Nistelrode.
Fotocredits: Maurits van Aalst.

Dankwoord Karel van Eerd bij overhandiging boek >
Video-opname door Gerard Rutte (uwsupermarkt.nl) 11 oktober 2011

Karel van Eerd geeft sceptici het nakijken > 
Artikel op website van Profnews, oktober 2011

In een interview in het Financiëele Dagblad van 1 oktober 2011, vertelt Harry Bruijniks wat ‘een echte ondernemer’ doet. Hij noemt daarbij de eigenzinnige werkwijze van de oprichter van Jumbo Supermarkten, Karel van Eerd.

Artikel op website van Marketing Tribune, 22 september 2011: 7 gouden regels van Jumbo-oprichter geboekstaafd. (niet meer online beschikbaar)

Grondlegger Jumbo: ‘We zij in oorlog, elke dag opnieuw’> 
Artikel in het Parool, 15 september 2011

‘Wij zijn loyaal aan de klant’, Jumbo-oprichter
onthult met boek zijn succesformule > 
Interview in De Telegraaf, 03 september 2011

Oprichter Jumbo: ‘We zijn in oorlog, elke dag opnieuw’ >
Uit: Levensmiddelenkrant, 12 augustus 2011

“Bij Karel van Eerd echter gaat het veel meer om de mensen in de winkels. Klanten en medewerkers staan altijd centraal. Ze worden gekoesterd, gestimuleerd, gecomplimenteerd, gecoacht en betrokken gemaakt.” 
Harry Bruijniks, CEO Euretco Retail, in het nieuwe boek “Mijn naam is Karel van Eerd”.

Logo-EFMI

Op vrijdag 9 september 2011 organiseerde EFMI Business School een unieke EFEC-boardroom-sessie met twee topondernemers uit food retail die eigenlijk geen nadere introductie behoeven: president-commissaries Karel vanEerd en chief executive officer Frits van Eerd van Jumbo Supermarkten.

Tijdens de boardroomsessie gaf Karel van Eerd in een vraaggesprek met Jan-Willem Grieving (EFMI/FSIN) op basis van zijn grote retailervaring zijn visie op supermarkten, ondernemerschap, familiebedrijven en vooral het centraal stellen van de klant.
Aansluitend hierop hebben Maarten Beernink en Rupert Parker Brady, auteurs van het retailboek “Mijn naam is Karel van Eerd en ik bewijs dat het wél kan”, het eerste exemplaar symbolisch uitgereikt aan de familie van Eerd.

Bibliografische gegevens

Titel: Mijn naam is Karel van Eerd en ik bewijs dat het wél kan
Subtitel: De visie van de oprichter van Jumbo Supermarkten
Deel-titel: Retaildenkers
Auteurs: Rupert Parker Brady en Maarten Beernink
Uitgever: Het Boekenschap
NUR-code: 801 (Management algemeen)
Aantal pagina’s: 144
Formaat: 12,7 cm x 18,1 cm (dikte 14 mm)
Gewicht: 238 gram
Prijs: € 19,95 + € 1,95 verzendkosten
Tweede druk: november 2012
Paperback met flappen

bestel nu klik hier