Mijn naam is Paul Bringmann – La Place

bringmann-cover-webshop

Op 27 oktober 2012 verschijnt een nieuwe editie in de populaire businessreeks over klantgerichte ondernemers: ‘Mijn naam is Paul Bringmann en ik sta voor lekker eten’.

 

Het boek geeft een uniek inzicht in het succes van de formule La Place, die in oktober 25 jaar bestaat.

 

e-book FRESH PLACELa Place opent haar deuren in kantoor Google New York.

Vanwege het betreden van de Amerikaanse markt van La Place hebben we een e-book samengesteld, Fresh Place  Klik op het e-book om voor meer informatie en bestellen >

 

Geestelijk vader Paul Bringmann deelt in het boek voor het eerst zijn 8 leefregels die hij toepast als directeur van de horecaketen van V&D. Het boek is niet alleen een must voor ondernemers in de retail en horeca. Ook managers in andere sectoren doen hun voordeel met de filosofie en werkwijze van Paul Bringmann. Het boek beschrijft onder meer hoe Bringmann, die voorbestemd was om de horeca in te gaan werken, via Maxis uiteindelijk in 1987 bij V&D de kans van zijn leven kreeg om een nieuw restaurantconcept te bedenken dat zijn weerga niet kende in Nederland. La Place is in 25 jaar tijd onder zijn leiding uitgegroeid tot de meest populaire restaurantketen van Nederland.

Over de auteurs

Rupert Parker Brady is media-expert. Hij is hoofdredacteur van Retail Visie en Retaildenker sinds 1967. Hij is directeur van Retaildenkers, mediaplatform voor klantgericht ondernemen Hij ontwikkelt mediaconcepten en is actief als dagvoorzitter en moderator.
Maarten Beernink is directeur-eigenaar van uitgeverij Het Boekenschap. Ook is hij initiatiefnemer van Retaildenkers.nl. Hij is voormalig hoofdredacteur van Elsevier Retail en Retaildenker sinds 1975. Retaildenkers is het mediafonds voor klantgericht ondernemen. Naast de blogwebsite van retaildenkers geven wij boeken uit, eveneens onder het label van Retaildenkers.

Persbericht 26 oktober 2012 over de boeklancering > 

Inkijkexemplaar

bestel nu klik hier

 

 

Interview met Paul Bringmann tijdens congres klantgericht retailen 07-03-2012

           Anderen over Paul Bringmann

paul_bringmann_pan_soep-lores

‘Paul weet dat de wensen en tevredenheid van de klanten topprioriteit hebben. Ook weet hij dat de verwachtingen van mensen in de huidige industrial society snel veranderen. Om van deze aspecten op de hoogte te blijven, zoekt hij over de hele wereld naar nieuwe ideeën en verbeteringen.’ Gretel Weiss, uitgever/hoofdredacteur Food Service Europe & Middle East

‘Paul is een visionair, een goed grensverleggende denker, niets staat hem dan in de weg. Hij is niet operationeel gehinderd en als het erop aankomt is hij een goed mens.’
Droes Prinsen, manager commerciële services La Place Foodservices

‘Paul is de ruggengraat van dit bedrijf, verantwoordelijk voor 18 procent van de omzet binnen V&D met 245 miljoen euro omzet. Hij blijft de kracht achter de innovatiekracht van La Place. Hij zegt altijd tegen zijn mensen nooit compromissen te sluiten met de kernwaarden: gebruik een vaststaand aantal recepten, zorg dat het eten altijd vers is en zelf klaargemaakt.’Mark McKeon, ceo V&D Group

In de media

Van half tot eind oktober verscheen in de diverse media de volgende nieuwsberichten:

Bibliografische gegevens

Titel: Mijn naam is Paul Bringmann en ik sta voor lekker eten
Ondertitel: De visie van de oprichter van La Place
Deeltitel: Retaildenkers
ISBN: 9789490085308
NURcode: 801
Auteurs: Rupert Parker Brady en Maarten Beernink
Illustraties: Gerdien Keijser
Foto’s: Harrie Ligtvoet
Omvang: 160 pagina’s
Formaat: 127 mm breed x 181 mm hoog
Uitvoering: Softcover met flappen
Gewicht: 238 gram
Verschijnt: 29 oktober 2012
Prijs: € 19,95 (+ 1,95 verzendkosten) 

bestel nu klik hier