Over ons

Retaildenkers is het mediafonds voor klantgericht ondernemen in Nederland en Vlaanderen. We publiceren boeken over ondernemers, in opdracht van bedrijven en op verzoek van experts met een overtuigend verhaal. Ook verzorgen we workshops en masterclasses en organiseren we bijeenkomsten. We zijn naast onze blogs op deze site actief op LinkedIn, Facebook en Twitter. Ongeveer 10 keer per jaar versturen we een nieuwsbrief aan geregistreerde bezoekers.

Denken als een retailer

Retaildenkers denken en handelen als een ondernemer zou moeten denken: met de klant continu in het achterhoofd. Veel bedrijven praten erover of hebben klantgerichtheid zelfs tot strategie verheven. Toch doorleven ze het nog niet echt. De economische situatie heeft een groot voordeel: bedrijven die echt dienstbaar zijn maken het verschil. Deze koplopers zetten wij graag op een podium, letterlijk en figuurlijk.
 

Wie zijn de retaildenkers?

 

Rupert Parker Brady

Rupert Parker Brady

Maarten Beernink

Maarten Beernink

 

 

 


 

 

 

 

De website Retaildenkers.nl en het uitgeeflabel Retaildenkers zijn initiatieven van mediaondernemers Rupert Parker Brady en Maarten Beernink. Voor Reed Business en Elsevier Congressen waren zij vanaf de start betrokken bij het topcongres Elsevier Retail Summit. Maarten als hoofdredacteur Elsevier Retail en Rupert als dagvoorzitter. De samenwerking heeft zich sinds 2010 doorontwikkeld tot een multimediaal fonds met boeken, events, trainingen, stapels artikelen en video’s. De boeken onder het imprint Retaildenkers zijn onderdeel van uitgeverij Het Boekenschap. Retaildenkers heeft geen kantoor, maar is een virtuele organisatie.

Maarten Beernink is gespecialiseerd in foodretail en foodservice en werkte onder meer voor supermarktmedia Distrifood en Foodmagazine. Hij is verbonden aan het FoodService Instituut (FSIN) als expert foodservice en blogt over klantgericht ondernemen. Als hoofdredacteur van Elsevier Retail interviewde hij talloze topondernemers in de totale retailbranche. Maarten is uitgever en auteur van Retaildenkers

Rupert Parker Brady  is gespecialiseerd in retail en marketing. Hij is founding editor van de tijdschriften RetailTribune en MarketingTribune; geestelijk vader van de Retailer van het jaar en de Elsevier Retail Summit. Naast zijn werkzaamheden als uitgever en auteur van Retaildenkers, is Rupert actief als hoofdredacteur van RetailVisie, een platform over steden.

 

Meer weten over Retaildenkers?

Stuur een e-mail naar rupert@retaildenkers.nl of maarten@retaildenkers.nl en stel uw vraag. Test in uw vraagstelling meteen even hoe klantgericht de retaildenkers zelf zijn.