Rupert

Rupert Parker Brady (1967) leeft en werkt in Amsterdam. Hij wordt niet alleen geïnspireerd door zijn vrouw en twee kinderen, maar is ook dol op muziek, fietsen, boeken en cultuur. Je kunt hem niet blijer maken dan in steden te zwerven en in de natuur te ontspannen.

Na een studie in Edinburgh en Amsterdam richt Rupert zich vanaf eind jaren ’80 op de journalistiek. Hij werkt vervolgens jaren bij de radio als verslaggever, programmamaker en presentator met een focus op het buitenland, cultuur en muziek.

Medio jaren ’90 stapt hij over naar de geschreven media. Zijn Britse retail-wortels van moeders’ zijde (Austin Reed of Regent Street) inspireren hem in 1997 tot Retailtribune: het eerste Nederlandse vakblad over retailmarketing. In 2000 wordt hij benoemd tot hoofdredacteur van NieuwsTribune en leidt hij de integratie met de overname door Reed Business. In 2002 lanceert hij het multimediale platform MarketingTribune, tot op de dag van vandaag de enige renderende marketingtitel in Nederland met een eigen redactie, abonnees, events en een volwaardige site. 

BB_171220RUPERTPB-2697.jpg

foto: Bram Budel 

In 2004 ontvangt hij uit naam van het GVR/Genootschap voor Reclame een Coq d’Honneur voor bewezen diensten voor de marketing en communicatie sector. Rupert begint voor zichzelf als conceptontwikkelaar en organisator van events, moderator en interim manager. In 2010 start hij samen met Maarten Beernink het mediafonds Retaildenkers. Samen schrijven en publiceren ze inspiratieboeken over succesvolle ondernemers, en geven ze managementboeken van andere bekende auteurs uit, waaronder Paul Moers.

In 2011 raakt hij als hoofdredacteur betrokken bij het initiatief Retailvisie van uitgever Erwin Asselman. Rupert publiceert over steden en retail. Daarnaast organiseert en presenteert hij vanaf 2012 city masterclasses in binnensteden. In die periode start hij met columns voor o.a. Marketingtribune en Retailtrends.

De kick-off van Retail Visie Platform in maart 2014.jpg

Vanaf 2015 profileert hij zich als retailexpert en commentator voor kranten, radio, online en televisie. Rupert's liefde voor de radio kan hij kwijt bij BNR Nieuwsradio waar hij wekelijks de actualiteit in de retailwereld bespreekt bij het programma 'Zakendoen met'. Gemeentebesturen en centrummanagementorganisaties van grote en middelgrote steden vragen Rupert om mee te denken over de verblijfskwaliteit van binnensteden.

De laatste jaren is Rupert jurylid van de verkiezingen ‘Beste Binnenstad van Nederland’ en de ‘Shopping Awards’. Hij was twee jaar lang juryvoorzitter van de Dutch Marketing Awards.

Op 18 mei 2018 is zijn nieuwste boek Appie Tomorrow verschenen dat hij in opdracht van Albert Heijn heeft geschreven over de toekomst van foodretail. 

Meer volgt. Watch this space

 

Referenties:

Rupert werkt sinds 1989 voor uiteenlopende organisaties, retailers en merken, zoals: Albert Heijn, Amnesty International, ANP, BBP Media, Corio, Elsevier weekblad, HEMA, ING, Kroonenberg Groep, La Place, Microsoft, NRW, Public Space Media, PwC, Reed Business, Shell Nederland, Stage Entertainment, Tchai International, De Telegraaf, Vastned, VPRO, VVV, WPG Uitgevers en Zeestad NV. Hij werkt en heeft gewerkt voor de gemeenten Amsterdam, Almere, Arnhem, Den Haag, Hoorn, Groningen, Leiden, Maastricht en Rotterdam; en de ministeries van Economische Zaken en Infrastructuur & Milieu.  

Name *
Name