Vrienden

erwin asselman.jpg

Erwin Asselman/ VG Visie

Oud-profvoetballer met een kloppend hart voor vastgoed in Nederland. Erwin is uitgever van o.a. het magazine VG Visie en specials over de grote steden. Hij organiseert events als Wintergasten, City Masterclass en Retail Event of the Year. Met veel plezier werk ik al jaren met hem samen als spreekstalmeester van zijn events en auteur van trendrapporten en retaildossiers.

 Markus Konings (links) met zijn zakenpartner Rogier Sterk van Sandenburg Concept Creation en hun klant Tony's

Markus Konings (links) met zijn zakenpartner Rogier Sterk van Sandenburg Concept Creation en hun klant Tony's

Markus Konings/ Sandenburg Concept Creation

Deze conceptontwikkelaar is een gepassioneerd fotograaf en eigenaar van Sandenburg Concept Creation. Zijn team ontwerpt en implementeert klantbelevenisconcepten voor retail, foodservice en public spaces. Samen met Markus maak ik maken we trendrapporten over Nederlandse en Europese steden. Ook geven we workshops en presentaties in opdracht van steden, retail en merken.

rianne petter.jpg

Rianne Petter Graphic Design & Research

Grafisch ontwerper en art director Rianne Petter kan alles verbeelden en vertalen naar beeld. Ze werkt voor culturele en commerciele klanten op het vlak van kunst, festivals en fashion. Ze draait haar hand niet om voor huisstijlen en complete verpakkingslijnen. Samen met mij heeft ze twee prachtige boekproducties gemaakt voor Tchai (Storetelling) en Albert Heijn (Appie Tomorrow). 

Tom Kikkert portret .jpg
maarten beernink het boekenschap.jpg

Maarten Beernink/ Het Boekenschap 

Oud-journalist en eigenaar van Het Boekenschap. Met Maarten heb ik vijf jaar lang onder de noemer Retaildenkers samen boeken geschreven en uitgegeven. Zijn uitgeverij helpt auteurs bij het professioneel uitgeven in eigen beheer. Het Boekenschap heeft twee boeken van Albert Heijn van mij uitgegeven.

Harm Jan Wolda Buro Wolda.jpg

Harm Jan Wolda/ Buro Wolda

Een jeugdvriend die dol is op effectieve communicatie. Van concept en tekst tot vormgeving, productie en complete campagne. Harm Jan kan alles en is gek op resultaat. Samen broeden op ideeën is het leukste wat er is.

Jasper Houtman.jpg

Jasper Houtman/ Koffiepionier

Deze volbloed journalist van Het FD is een oud-collega. Hij heeft zijn levenslange passie voor lekkere koffie gesublimeerd met een boek over de levenswandel van de markante Nederlander Alfred Peet als de godfather van vers gebrande koffie. ‘De man die de wereld koffie leerde drinken’ (Atlas Contact, 2016) verschijnt vanaf juni 2018 ook in Amerika als ‘The Coffee Visionary.’ 

rian knop.JPG

Rian Knop/Studio RIANKNOP

Conceptontwikkelaar en interieurarchitect. Werkt voor particulieren, culturele instellingen en grote bedrijven zoals H&M, Travelbird en WeTransfer. Van idee tot realisatie. Ze weet wat ze wil en hoe het moet.

Tom Kikkert/ Retail & Identiteit

De retail van de toekomst is gebaseerd op waarden in plaats van producten, stelt Tom Kikkert. Deze millennial reist het hele land door om met ondernemers, merken en gemeenten te sparren over identiteitsmarketing, strategische positionering en consumentengedrag. Tom is ook een Retaildenker. 

Monique van den Heuvel.jpg

Monique van den Heuvel, Indimo Concepts & Content

Deze contentexpert en schrijver is een oud-collega. Haar populaire Instagram-account @moniquevdheuvel mondde uit in de reisgids ‘Amsterdam in Stijl’ en ‘Styleguide of Amsterdam’. Op haar blog deelt ze haar passie voor alles wat gezond en mooi is in Amsterdam. Haar vriend Niels Luigjes is een steengoede art director en fotograaf.

pim van den berg.jpg

Pim van den Berg/ Perspectives

De enige echte straat-o-loog met een unieke blik op de wereld en dol op mooie muziek. Hij verhuurt al meer dan 20 jaar zijn ogen aan merken, retailers en steden. Hij analyseert het DNA van steden, organiseert internationale ontdekkingstochten en verzorgt beeldpresentaties. Coproductie met Pim voor zijn boek ‘Ondernemen is een straatfeest - Perspectief op de 21ste eeuw’ (Boekerij, 2006).

Wieke van der Heide BFS.jpg

Wieke van der Heide/ Business Film School 

Mijn kantoorgenoot ondersteunt organisaties bij het realiseren van verandering. Daarbij maakt Wieke gebruik van film voor de visualisatie, het ontwerp en de realisatie van de verandering. Tegelijkertijd leert zij management en medewerkers hoe zij zelf gebruik kunnen maken van video voor het realiseren van bedrijfsdoelstellingen.

michiel bicker caarten.jpg

Michiel Bicker Caarten/ De Bicker

Schrijver en uitgever Michiel Bicker Caarten is medeoprichter en oud-hoofdredacteur van BNR Nieuwsradio waar ik hem van ken. In november 2013 startte hij de veelgelezen nieuwsbrief De Bicker over technologie, wetenschap, gezondheid en geld. Daarnaast geeft hij strategisch communicatieadvies en mediatrainingen.

Roderik Schaepman.jpg

Roderik Schaepman/ R&D Department

Mijn kantoorgenoot is oprichter en directeur van De Buurtcamping: een landelijk meerdaags festival in stadsparken. Roderik leidt ook het sociaal en creatief communicatiebureau R&D Department dat een positieve bijdrage aan de maatschappij wil leveren. Zijn autobiografische tv-documentaire 'Ver van Daan' werd in 2014 door NCRV uitgezonden. 

Martijn Smits.jpg

Martijn Smits/ concertpianist en huisarts

Deze huisvriend heeft een passie voor mensen en muziek als concertpianist, liedjesschrijver en huisarts. Hij draait zijn hand ook niet om voor een theatervoorstelling. Zijn broer Walrick is als econoom verantwoordelijk voor de introductie van Retailsonar.com in Nederland met slimme locatieplanningsoftware voor retailers.

erik bekkering.jpg

Erik Bekkering/ www.erikbekkering.nl

Opgeleid in het nest van Procter & Gamble is hij een klantgerichte marketeer in hart en nieren. Erik werkt alweer jaren als interim-manager voor het bedrijfsleven en de non-profit sector. Samen geven we de laatste jaren met grote regelmaat masterclasses en in company trainingen over het klantgerichte merk en werk van de toekomst.

Caroline de Jager glamour style.jpg

Caroline de Jager/ 3isacrowd

Van oorsprong is ze bedrijfsjuriste. Haar vak is alweer jarenlang placemaking. Ze is kwartiermaker in stadswijken, ontwikkelt stedelijke concepten en doet aan herontwikkeling van stedelijk vastgoed en retail. Caroline is de godmother van pop-up retail. Dat leidde samen met mij in het voorjaar van 2015 tot het eerste Europese festival in hartje Rotterdam over creatieve invulling van leegstaande locaties.

Ioana Biris.JPG

Ioana Biriş/ Nature Desks 

Een sociaal psycholoog en onderzoeker die 20 jaar geleden mijn hart heeft gestolen. Mijn vrouw onderneemt met haar hart als social entrepreneur en is initiatiefnemer van het online content platform ‘Roemenië maar dan anders’ en van Nature Desks, een placemaking organisatie in het stedelijk groen. Ioana is ook nog eens razend goed in foto's maken. 

nelleke van lindonk.jpg

Nelleke van Lindonk/ PINC

Foodie, schrijver van kookboeken, medeoprichter en drijvende kracht achter 19 edities van PINC Experience. PINC (People, Inspiration, Nature & Creativity) wordt jaarlijks georganiseerd in Zeist en Sarasota, Florida.  

Menno van der Velde fotograaf Marc Romanelli.jpg

Menno van der Velde/ Noordam & De Vries

Deze oud-kunstenaar met een passie voor mensen leidt een van de beste onderzoek- en adviesbureaus van Nederland. Hij werkt al meer dan 25 jaar voor corporaties, zorginstellingen, verenigingen en instituten. Zijn bedrijfsmotto: 'Als het om mensen gaat.' Fotograaf: Marc Romanelli